קורסים בעבר

חלק רביעי בסמינר השנתי של המרחב הקליני – מהו גוף? היבטים שונים על "גוף" בקליניקה עם ילדים | דפנה בן זקן
Dark mode Light mode increase font increase font decrease font decrease font
05.08.2022
1 דקות קריאה

האם הגוף הוא אורגניזם?

איך נוצרת דמות גוף ומה חשיבותה? כיצד דמות הגוף קשורה ליחסים בין ילדים והורים ולמבט המתפעל של ההורים מילדיהם ולהיווצרות הגרעין הנרקיסיסטי?

בעקבות פרויד ולאקאן נראה כיצד הדחף קושר את האורגניזם לרשת של המילים והשפה ואילו שינויים הוא מחולל בגוף. נבסס זאת על פרויד ב"פרויקט לפסיכולוגיה מדעית "(1895) ועל לאקאן וממשיכיו.

במפגשים נדון בשיבושים שעלולים להיווצר כאשר:

  1. הגוף של הילד/ה מוצף בשל רגישות תחושתית יתרה ( מגע, קול, כאב) שמקורם בעולם הפנימי ובמפגש עם העולם החיצוני.
  2. כשיש קשיים ביחסים הדיאדיים בין האם לילד/ה שעלולים להכביד עליה להתפעל מילדיה וישפיעו על יכולתם להיפתח לקשר עם האחר.
  3. כשהאם לא מגיבה לקריאה של בן זוגה לשוב אל גופה ואל גופו? כיצד מגיב/ה הילד/ה למפגש עם המגבלה שהפונקציה האבהית מטילה עליהם, כלומר למפגש עם הסרוס הסמלי.

נברר יחד כיצד עובדים עם ילדים במבנים הקליניים השונים ואיך השוני ביניהם מנווט את הטיפול לכיוונים אחרים בכל מבנה ומקרה. נדון גם בשינויים שחלים בתקופתנו בשל שינויים שחלים במבנה המשפחה.

נשלב וינייטות מהקליניקה.

המפגשים יתקיימו ב- 12.5.20,   26.5.20,  9.6.20,   23.6.20 בין השעות 20:00-21:30

להרשמה: נא לכתוב ל- daphnabz@gmail.com

טלפון: 0505213219

עקב מגפת הקורונה, עד להודעה חדשה פורום לאקאן תל אביב עבר לזום וידאו. הנרשמים יקבלו קישור להרצאה. פרטים בקישור הבא: https://bit.ly/33TsCS7

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]

לתשלום באשראי

באתר eventbuzz

או באפליקציה ביט בטלפון לתשלומים בלבד

058-7782292