קורסים בעבר

הרצאות עם מארי קריסטין לזניק/ פורום לאקאן ת"א
Dark mode Light mode increase font increase font decrease font decrease font
01.05.2017
1 דקות קריאה

פורום לאקאן תל-אביב מתכבד להזמין קלינאים ואת הקהל הרחב להרצאות של האנליטיקאית 

 מארי קריסטין לזניק *ק 

  היווסדות הסובייקט, בין ניכור (Alienation) להפרדה (Separation): טיפול בתינוקת מגיל 4 חודשים עד שנתיים, בליווי סרט שמציג את המפגשים הטיפוליים

בעקבות פרויד פיתח לאקאן המשגה של המהלך שעובר יצור חי כדי להפוך להיות סובייקט, סובייקט מדבר, שקושר את עצמו אל האחר הסמוך לו  (Nebenmensch) ואל השפה. למומנטים אלה של קשירה מתייחס לאקאן במונחים של ניכור והפרדה. המרצה חוקרת על בסיס ידע זה קשיים שונים בהיווסדות הסובייקט, כמו במקרים של רגישות עודפת מולדת של התינוק/ת או מצב רגשי מורכב של ההורה המטפל.

כחלק מההרצאה יוצג סרט, שמציע הדגמה נדירה של התערבויות קליניות בטיפול בתינוקת שאינה יוצרת קשר עין עם אימה. הטיפול מאפשר לילדה ליצור קשר עם המטפלת והאם דרך הפרוזודיה (המוסיקה) של הקול האימהי, ועבור האם הוא מאפשר לתפוס עמדה של התפעלות מהתינוקת שלה.

ההרצאה תתקים באנגלית, ביום שלישי,6.6.2017 בבית ציוני אמריקה, רחוב אבן גבירול 26 בתל- אביב, באולם "גלריה". מחיר הכניסה: 50 ש"ח. בשעה 20:15  (התכנסות ורישום בשעה 20.00)

מאמרים של לזניק להורדה באתר:

אמפתיה רגשית ואוטיזם / הקול כאובייקט הראשון של הדחף האורלי / The Lacanian Theory of the Drive

 

כיצד ניתן להשתמש בטופולוגיה כדי להבחין בין פסיכוזה ואוטיזם אצל תינוקות?

מארי כריסטין לזניק תציג את השימוש שעשתה בחשיבה של לאקאן על טופולוגיה וקשרים כדי להציג אירועים חשובים בחיי הסובייקט, כמו מעמד המראה והתבססות "שם האב", ותדגים בלוויית סרט כיצד השימוש בקשר הבורומאי יכול לסייע בהבחנה בין פסיכוזה ואוטיזם אצל תינוקות (ולפיכך בהכוונת הריפוי).

ההרצאה תתקיים ביום שלישי, ה-6.6.17,  בבית ציוני אמריקה, רחוב אבן גבירול 26 תל-אביב, באולם "גלריה". ההרצאה תוצג בצרפתית עם תרגום עוקב לעברית. מחיר הכניסה: 50 ₪. בשעה 18.00 (התכנסות ורישום בשעה 17.45)

מארי כריסטין לזניק היא פסיכואנליטיקאית וחוקרת, מתגוררת בפריז, אנליזנטית של ז'אק לאקאן. בין תחומי המחקר שלה: המיניות הנשית, גילוי סימנים מוקדמים לאוטיזם, וטיפול פסיכואנליטי באוטיזם. היא עובדת בשיתוף פעולה עם נוירולוגים, מרפאים בעיסוק ועוד. ניתן לקרוא חלק מעבודותיה, בשפות שונות, באתר האינטרנט שלה: www.laznik.fr. בנוסף, אנו מצורפים מאמרים שלה באנגלית ובעברית.  

ההרשמה להרצאה אחת או לשתיהן חובה – או כניסה על בסיס מקום פנוי. תשלום במקום. נא לכתוב לדפנה בן זקן:  daphnabz@gmail.com